czwartek, 14 czerwca 2012

Samodzielnie wykonana zupka z ziemniaczkami, marchewką i królikiem

Mam czas. I mam go dużo aż do 29 sierpnia, kiedy to idę na konferencję do szkoły. Nie wiem, jak będzie potem, puki co wykorzystuję ten czas dla swojej córeczki. Zaczynamy!
Marchew, ziemniak + mięsko z królika
Obrane warzywka przed przygotowaniem:
1. Mięsko z królika kupiłam za 15zł, podzieliłam je na porcje i wstawiłam do zamrażarki (wyszło 38 sztuk, a więc 1 sztuka = 40 groszy), ziemniak i marchew pochodzą ze sklepu (w sumie są może warte 50 groszy)
2. Teraz najbardziej czasochłonna część. Marchew i ziemniaka trzeba obrać i pokroić w kostkę, aby się ładnie i szybko ugotowały. Pokrojone warzywa wrzucam jeszcze do sitka i polewam wodą, żeby pozbyć się ewentualnych zanieczyszczeń. Następnie razem z mięskiem lądują w garnku i idą na godzinę na gaz.
3. Zupkę gotującą się co jakiś czas trzeba sprawdzać, i w przypadku wytworzenia ewentualnej piany należy zebrać ją łyżeczką. W trakcie gotowania woda lubi bardzo szybko znikać i w razie potrzeby można dolać.
Wg mnie, jeśli marchew i ziemniak są drobno pokrojone, 1 godzina gotowania wystarczy. Najlepiej spróbować samemu, czy warzywa są wystarczająco miękkie.
4. Zupkę po ugotowaniu trzeba pozostawić na jakiś czas do ostygnięcia (jeśli maluch się niecierpliwi, można zanurzyć garnek w zimnej wodzie, to przyśpieszy chłodzenie)
5. Całą zawartość garnka wrzucamy do miksera/blendera i miksujemy do powstania jednolitej masy.
6. Całość podajemy dziecku (ja zupki niczym nie doprawiałam, ale teściowa polecała dodać świeży koperek)
Zdjęcia efektu mojej pracy niestety nie mam, ponieważ córeczka była bardzo głodna.
Teraz podsumowanie:
Koszt 150 gram zupki: 40 groszy królik + 50 groszy ziemniak i marchewka + ok. 50 groszy prąd i gaz przeznaczony na zrobienie zupki = ok. 1.40zł (ale i tak najważniejszy jest fakt, że wiem jakie składniki są w zupce i że królik jest królikiem, a nie jakimiś zmutowanymi odpadami oddzielonymi mechanicznie)
Czas przygotowania: 15 minut mycie i siekanie składników + godzina gotowania wszystkiego + 10 minut miksowania = 1,5 godziny
Polecam rodzicom mającym czas, chociaż wiadomo, że w naszym kraju ciężko jest pogodzić pracę z obowiązkami domowymi, szczególnie względem niemowlaka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz